top of page
haakje_mindset_H2.jpg

the Value of Arts for Business

groeiende waarde en impact van organisaties door de inzet van kunst

De JAS aanpak is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van Giovanni Schiuma, (Cambridge University, 2011) dat aantoont dat de inzet van kunst als een serieuze managementtool bij organisatie- & innovatievraagstukken een belangrijke bijdrage levert aan de emotionele kennis & capaciteiten van een organisatie en zo de resultaten van organisaties en de waarde die zij leveren voor haar stakeholders, doet toenemen.

​​

​Dat resultaat is volgens Schiuma's onderzoek ook daadwerkelijk meetbaar. Om resultaatgericht een artprogramma op te stellen definieert hij een wetenschappelijke projectaanpak in stappen. JAS heeft deze benadering praktisch vertaald naar de ART based INNOVATION aanpak die direct toepasbaar is binnen organisaties.

' Kunst is een instrument om eens radicaal anders naar organisatie challenges te kijken en ambities te realiseren. Kunst helpt je om vanuit een ander perspectief te kijken, je krijgt nieuwe, frisse ideeën en inspiratie voor innovatie, ontwikkelt je emotionele kennis en skills en zo groeit de waarde die je als team of organisatie levert.' 

25100 Kunstwerkt_OM_o2_mockup_bewerkt.png

van wetenschap naar praktijk

Medio april 2025 verschijnt het JAS boek 'KUNSTWERKt, succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset'.
KUNSTWERKt laat zien wat de kunstenaarsmindset is en wat de inzet ervan een organisatie concreet en meetbaar oplevert. Daarnaast legt het boek uit hoe je dat doet. In drie simpele stappen met vijf bouwstenen kan de lezer de kracht van de kunstenaarsmindset integreren in innovatie- en vernieuwingsprojecten.

​

boek KUNSTWERKt

een boek vol inspiratie, successen en een stappenplan

H2_234_exploratie.JPG

Emotionele skills gaan verschil maken in leveren nieuwe waarde

 

Onze wereld van de 21ste eeuw vraagt om nieuwe kennis en skills. Met alleen een rationele benadering van onze vraagstukken komen we er niet meer. Emotionele skills zijn belangrijker dan ooit. Die skills bepalen wie wij als mens zijn, hoe we WAARNEMEN, hoe we ons BEWUST ZIJN van de wereld om ons heen en onze rol daarin, onze EXPLORATIEKRACHT, BEZIELING en onze VERBEELDINGSKRACHT.
Dat wat ons mens maakt.

Het zijn dié skills die voor organisaties het verschil gaan maken in hun transitie naar het leveren van nieuwe waarde in deze nieuwe wereld.

 

Juist KÙNST doet een appèl op onze emotionele skills en kan ons daarom

als geen ander helpen onszelf daarin te ontwikkelen.

IMG_2151_bewerkt.jpg

klantcase 1
ART programma 

de hele organisatie bekend en bekwaam met de nieuwe kernwaarden

 

voorbeelden ART programmas

klantcase 2
ART programma

een nieuwe blik op visie en strategie

 

Scherm­afbeelding 2022-12-15 om 10.18.50.png
Scherm­afbeelding 2022-12-14 om 11.28.57.png

klantcase 3
ART programma 

naar impactvol ondernemen & besturen

 

3_IMG_1290.jpg

Samen impact maken

Schilderend symbolisch impact maken op een festival

 

bottom of page